Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hogyan legyen okos a telefon – 2. rész – Közösségi alkalmazások

Az előző posztban megismerkedtünk néhány alap Google-alkalmazással, amiből úgy tűnhetett, hogy mi csak Google alkalmazást használunk, ami persze messze nem így van. Természetesen, ahol van a Google-nek alkalmazása, érdemes végiggondolni, hogy milyen esetben ad többletet az operációs rendszerből fakadó mély integráció és hol van az, ahol a funkcionalitás több értéket ad számunkra. Ez mindenkinek egyedi döntése, én szeretem, ha az alkalmazások beszélgetnek egymással, ha intelligenciát mutatnak.

Legjobb példa erre, hogy egyik telefonomon se használom a beépített billentyűzeteket, hanem mindenütt a SwiftKey-t használom. Tudom, van még néhány billentyűzet, pl : Thumb Keyboard, Swype, TouchPal X Keyboard. De némi próbálgatás után nekem ez állt a legjobban kézre. Ez, ha engedi az ember, végig olvassa a Facebook hozzászólásait, sms-eit és leveleit, majd a saját szóhasználatával tesz javaslatokat az alapszótáron felül, és szépen tanulgatva fejleszti magát. Ez azért ijesztő perspektívákat adhat, mert egy idő múlva a telefon fogalmaz helyettünk.

Ha egy pár életét nehéz koordinálni, mint mondjuk éppen a mienket, mert sok féle programot kell szinkronizálni,  hasznos kis alkalmazás lehet a Cozi. Ide szépen beírja mindenki, hogy milyen nap milyen lefoglaltsága van és ezáltal el lehet kerülni, hogy miért nem szóltál, hogy neked ez és ez lesz, én már beraktam valamit. A Cozinak van webes interface-e is, bár szerintem a mobilról könnyebb használni. Van még sok egyéb funkciója, amiket én nem használok, például vásárlási lista, közösen használt telefonkönyv és egy kis napló is, hogy mi történt a családdal.

 

A Foursquare-rel úgy vagyok, hogy mindig elfelejtem használni, hiszen mind a Facebook, mind a Google+ rendelkezik hasonló funkcióval. Aztán időnként eszembe jut és lelkesen csekkolok be különböző helyekről. Ettől függetlenül, ha külföldön vagyunk, meg szoktuk nézni, mit mondanak egy helyről, mielőtt bemegyünk és mi is szoktunk tippet hagyni, akár elégedettek voltunk, akár nem. Erre mondjuk meg a Tripadvisor jobb, ott részletesebb leírásokat lehet találni.

 

A Facebook szép kis családdá nőtte ki magát a telefonomon. Ott van a fő alkalmazás, amit gondolom, senkinek nem kell bemutatni. Mellette külön alkalmazásként figyel a Messenger, ami jelenleg számomra a legjobban használható chat-program, mert a legtöbb ismerősöm a Facebookon van. Én speciel rühellem ezeket a lebegő fejeket, amilyen gyorsan csak lehet, letiltom. Mióta a blogjaimnak van Facebook oldala, azóta gyakorta használom a Facebook Pages Managert. Ez egy jó kis alkalmazás, ahol figyelemmel kísérheted egy-egy oldalad alakulását, ha esetleg reklámot tettél rá, akkor annak milyen hatékonysága van.

 

Miután elég sok időt töltök külföldön, ezért a Skype és a Viber két alapvető alkalmazássá nőtte ki magát mostanában. Sajnos a hotelekben a sávszélesség nem túl erős, ezért először a Skype-pal próbálkozom, ami a legtöbb esetben hamar elvérzik, mert szaggat, szétmászik a kép és a hang. Ekkor előveszem a Vibert, ami jobban tűri ezeket, viszont a hang olyan, mintha Darth Vaderrel és családjával társalognék folyton. De a lényeg, hogy működik és sok pénzt tud nekem megspórolni. 

Egy kicsit kilóg a sorból, de valahogy mégis része a közösségi alkalmazásoknak a Soundcloud. Ez egy közösségi alapú zenemegosztó hálózat, ahol jobbára saját mixeket osztanak meg az emberek, de zenekarok is osztanak meg zenéket, hogy ott legyenek a community-ben. Lehet követni embereket, akinek megtetszett a zenei ízlése, és úgy töménytelen jó zenét lehet találni.

 

Mostanában ismét megszállt a Lego-őrület.  Amihez még nincsen közösségi alkalmazás, micsoda lehetőség! De mind a Flickren, mind a Pinteresten követek embereket, akik különböző egyedi  Lego- alkotásokat osztanak meg. A családom hölgy tagjai visongva fedeznek fel a Pinteresten újabb és újabb cukibbnál cukibb állatkölyköket. Náluk is kötelező elem a Pinterest.

Ebből a posztból most kiszorultak a játékok, ezért azokat a következő alkalommal nézzük majd meg.

1 Tovább

Egy alkalmazás 16 milliárd dollárért?

Ennyit fizet készpézben és részvénycsomagban a Facebook az WhatsApp alkalmazásért. Csak összehasonlításképpen: kb. ennyi a NASA éves költségvetése. Ez bődületesen nagy szám, 3 ezer milliárd forint, elképzelni sem tudom az összeget. Csak még egy viszonyítási alap: Magyarország költségvetése 2013-ban 15 ezer milliárd morint volt.

Mit tud ez a WhatsApp, hogy érdemes érte ennyit fizetni? Igazából semmi különöset, csak üzeneteket tud küldeni, üzenetküldési díj nélkül, szinte minden platformon.

Mi ebben a nagy cucc? Hiszen ilyen elég sok van jelenleg is, többek között a Facebook maga is rendelkezik eggyel, a Facebook Messengerrel.  A trükk egyszerű, a WhatsApp fut a Nokia  S40-es platformján is, azaz nem csak okos telefonon. Ennek legalább két előnye van. Egyrészt már jelenleg is 450 millió felhasználója van, másrészt olyan célcsoportokat ér el vele a Facebook, akiket idáig nem tudott. Azokat, akik nem használnak okostelefont jelenleg, de vélhetően a következő választásuk már az lesz.

Nézzünk egy egyszerű példát. Ha én anyukámmal szeretnék üzenet váltani, aki nem használ okostelefont  és nem is fog (hehe), akkor csak az SMS marad, amiért viszont fizetni kell. Ha viszont van olyan platform, amit az ő készülékére is fel lehet telepíteni, akkor soha nem használunk ezentúl sms-t. Egy telekommunikációs cégnél dolgozó kollégám mondta nemrég, hogy az sms napjai meg vannak számlálva, most már teljesen elhiszem. De nem anyukám az igazi célközönség.

Hanem a szegényebb régiók fiataljai, a jövő Facebook nemzedéke, akik jelenleg is több százmillióan vannak és naponta egymillióval növekszik a számuk. Ha ők becsatornázódnak a Facebook zászlaja alá, akkor a jövőben  a Facebook rájuk is kiterjeszheti a szolgáltatásait, amiből rengeteget tud kaszálni.

A WhatsApp egyébként egy nagyon pofás kis alkalmazás, ami két, a Yahoo-ból kiugró srác, Brian Acton és  Jan Koum hozott létre öt évvel ezelőtt. A dolog pikantériája, hogy pont az volt az egyik szándéka az alapítóknak, hogy egy reklámmentes platformot adjanak a felhasználóknak, mert látták, hogy miként eszi meg a Google a Yahoo-t a reklámpiacon. Szóval itt van az én nagy kérdésem, amire idáig nem találtam választ. A WhatsApp azért sikeres, mert reklámmentes, de a Facebooknak csak akkor fog megtérülni a befektetése, ha tud reklámozni, adni szolgáltatást. Na, ez itt a kérdés, hogy miként lehet a kettős célt elérni.

És lehet, hogy 16 milliárd dollárért nekem is korpásodna a hajam, nem is olyan rossz dolog az a reklám, ugye Jan és Brian? 

0 Tovább

technofeed

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek